Wat doe ik bij pech of schade?

In geval van pech belt u met de Leaseport Hulpdienst  085 – 792 18 78

In geval van schade en niet meer verder uw weg kunnen vervolgen belt u eveneens met de Lease Hulpdienst 085 – 792 18 78

In alle overige gevallen betreffende schade neemt u contact op met Leaseport 010 – 208 59 35 of info@leaseport.nl

Hoe is reparatie en onderhoud geregeld?

Voor reparatie of onderhoud aan uw leaseauto kunt u een afspraak maken met een (merk)dealer of universeel garagebedrijf in uw omgeving.

Hoe zit het met zomer- en winterbanden?

Zodra het weer verandert, is het tijd om te denken aan het wisselen van de banden. Wij houden altijd de temperatuurgrens van 7 graden Celsius aan. Dus, gaat het weer boven de 7 graden komen voor langere tijd of andersom, dan is het tijd om te wisselen.

Maak tijdig een afspraak voor de wissel, want bij drukte kunnen de wachttijden lang zijn bij de bandenwisselstations. (Winter)banden: Balanceren, uitlijnen en vervangen van (winter)banden. 

Afspraak voor levering, opslag en wisselen van (winter)banden, Profile Tyrecenter - 0900 - 776 34 53

Hoe zit het met mijn tankpas?

Met een ter beschikking gestelde Travelcard Nederland Tankpas of Benelux Tankpas kunt u vrijwel overal in Nederland en/of België en Luxemburg tanken. Indien u beschikt over de Europese Tankpas kunt u in het buitenland terecht bij meer dan 45.000 tankstations.

Laadpas voor een elektrische auto. Berijders van elektrische auto’s kunnen de Travelcard gebruiken om in alle Europese landen de auto op te laden.

Wat moet ik doen bij een sterretje of barst in de (voor)ruit?

Neemt u dan in Nederland contact op met Autotaalglas 0800 - 0828

Voor ruitschade in het buitenland belt u met +31(0)13 – 583 53 97

Hoe gaat het met vervangend vervoer?

Indien noodzakelijk zet Leaseport altijd vervangend vervoer in. De kosten worden, afhankelijk van de situatie en contractvoorwaarden, achteraf aan u doorbelast.

Aandachtspunten bij gebruik van vervangend vervoer:

Lever de vervangende auto tijdig in na gereed melding van uw eigen auto.

Zorg dat de auto is afgetankt en schoon wordt ingeleverd.

Hoe zit het met bekeuringen?

Leaseport zal in geval van een bekeuring een e-mail met de gegevens en een kopie van de bekeuring aan u of uw werkgever doormailen. U heeft dan ruim de tijd om de schikking te voldoen en kunt beslissen om al dan niet de zaak voor te laten komen. Het is in Nederland verplicht om eerst de boete te betalen en dan binnen de daarvoor gestelde termijn bezwaar aan te tekenen.

Ook de bekeuringen die Leaseport vanuit het buitenland ontvangt, sturen wij aan u door.

Het is van groot belang dat Leaseport uw actuele e-mailadres heeft. Heeft u een ander mailadres? Stuur een mail aan info@leaseport.nl onder vermelding van uw kenteken.

Hoe is mijn leaseauto verzekerd?

Uw leaseauto is WA/Casco verzekerd. De groene kaart kunt u opvragen bij Leaseport, info@leaseport.nl.

Advies: maak een screenshot van uw groene kaart voordat u op reis gaat. Er zijn namelijk nog steeds gebieden in Europa waar u slecht bereik kunt hebben en zeker in het buitenland kunnen autoriteiten om de groene kaart vragen

Mag ik accessoires toevoegen aan mijn leaseauto?

Voor het toevoegen van aanvullende accessoires (zoals een middenarmsteun, een trekhaak of wijkende banden/velgen) dient u altijd vooraf via info@leaseport.nl toestemming te vragen aan Leaseport.

Waar lever ik mijn leaseauto aan het einde van het contract in?

Als het leasecontract ten einde loopt informeert Leaseport u tijdig. Afhankelijk van de situatie maken wij afspraken met u waar en wanneer de inname plaatsvindt. Van de door ons teruggenomen auto wordt, indien nodig, een schaderapport opgesteld. Hiermee zorgen wij dat verrassingen rondom de schade afwikkeling bij einde contract tot een minimum beperkt zijn.

De gegevens van de ingeleverde auto worden verwerkt in de contractbeëindiging.

Wilt u de auto aan het einde van het contract overnemen?

Neem dan contact met ons op en we bespreken graag met u de mogelijkheden.